lessphp fatal error: failed to parse passed in variable @bodyBackground: lessphp fatal error: failed to parse passed in variable @bodyBackground: 7 álhír a váltózárról - Global-Autovéd Kft.

7 álhír a váltózárról

1. Gépjárművédelem helyett elég a CASCO?

Ön is úgy gondolja, hogy elég a Casco biztosítás, és minden meg van oldva? Ennek „bizonyságául” szolgáljon egy fórum bejegyzés, mely nem autólopásról szól, de mindenképpen tanulságos. Érdemes elgodolkodni azon, hogy ha a javítási költség ekkora huzavonával jár, akkor mi lehet egy autólopás esetén. Tudnék mesélni erről is. Név nélkül álljon itt a fórum bejegyzés, annál is inkább, mert úgy gondolom maga a jelenség nem egyedi eset.

Sziasztok!

Elmesélem nektek a történetemet, amihez építő javaslataitokat várom:

CASCO biztosításra javíttatom az autómat és már kezd elfogyni a türelmem, ugyanis csak egyhelyben topogunk. A biztosító mindig talál valami kifogásolni valót például nem megfelelők a fotók, amiket az ő embereik csináltak!? A főelemet, amit cserélni kell avultatni akarják azzal az indokkal, hogy már javítva volt – megjegyzem a biztosítón keresztül, hivatalos szervizben, és ennek okán ha egyáltalán jól értem az érveiket nem akarják kifizetni az új cseredarab árát. Ami biztos az az, hogy ezt a komplett C oszlop elemet, ami az egyik legdrágább darab cserélni kell. Így utólag azt mondom, hogy a korábbi sérülés olyan jelentéktelen volt, hogy kár volt a CASCO-t igénybe vennem, ugyanis most küldeni akarnak szakértőket, akik megnézik, és felmérik, hogy a korábban általuk elfogadott javítás megfelelő volt e...?

Úgy gondolom, ha tisztességesen fizetem az általuk megállapított biztosítási díjat, akkor elvárható részemről az, hogy a sérülést megelőző állapotban tudhassam az autómat. Engem most hiába próbálnak azzal meggyőzni, hogy korábbi jelentéktelen sérülés, miatt most avultatni kell a cserére szoruló darabot - ami szakszervizben lett helyreállíttatva a biztosító bevonásával, és ők fizették a 40%-át a költségnek. Meddig lehet ezt még ragozni?

Avultatás nem csak a kötelező biztosítás esetében van, lehet hogy rosszak az információim?

Két hete nincs előre lépés az ügyben, ha van valakinek a megoldásra ötlete, azt előre is köszönöm.

Mit is lehet ehhez hozzáfűzni? Sajnálatos, de semmiképpen sem egyedi eset. Gondoljon bele, ha hetek telnek el egy csere darab ügyében, akkor mennyi idő telne el, ha az autó árát kellene megtéríteni? Ráadásul nagyon valószínű, hogy a megtérített kár közel sem fedezné egy ugyanolyan autó árát. Ügyfeleim közül, akik most megkeresnek váltózár, motortérzár, vagy riasztó beszereltetéssel, már nem egytől tulajdonítottak el autót. Azt kell, hogy mondjam, hogy a tolvajt egyáltalán nem hatja meg az, hogy az adott jármű rendelkezik e CASCO biztosítással, fő dolog az, hogy nincs védelmi rendszere, amivel vacakolni kellene, és percek alatt ott ülhet a kiszemelt jármű kormányánál. Mindenképpen megfontolandó az, hogy autója kellő lopás elleni védelemmel legyen ellátva.

2.Valóban egyforma a Diamond Lock és a Tytan Dipol váltózár?

Mivel a Diamond Lock váltózár és a Tytan Dipol váltózár hasonló árkategóriába tartozik gondolhatnánk, hogy nincs is lényegi különbség a kettő között. Valójában ezt csupán a hozzá nem értő laikusuk gondolják, ezért nem is érdemes foglakozni vele.

A Tytan Dipol váltózár erőssége a tárcsás zárszerkezet, amely védelmet biztosít a fúrás, fagyasztás, fésűs nyitással szemben.

A pontfuratos Diamand Lock váltózár egyedülálló piaci szereplőként 24 edzett csapos svájci KABA zárbetéttel és konzolba integrált 16-oa zárótüskével rendelkezik. Ennek köszönhető eltérő működtetésük is. A Tytan comfort váltózár kulcs nélkül záródik, a Diamond Lock váltózár kulccsal. A Tytan váltózár hátramenetben egy mozdulattal bekattintható, a zár oldása kulccsal történik. A Diamond Lock váltózár rögzítéséhez egyedi kulcs szükséges, amit a zárba helyezve 360 fokos fordulattal kell zárni, a váltózár nyitása szintén kulccsal történik. Az azonban mindkét váltózár típusról elmondható, hogy szerelő, és gépjármű barát, szakavatott kezekben a beszerelése nem okoz sérülést az autóban.

A két típust összehasonlítva megállapítható, hogy a Diamand Lock váltózár nagyobb típus választékkal rendelkezik.

3. Egy profi pillanatok alatt hatástalanítja a váltózárat

A váltózárak hőskorában valóban voltak olyan típusok, amelyek mondhatni játszi könnyedséggel nyithatók voltak. A fejlődés azonban a váltózárak területén sem állt meg, és manapság már ez nem jellemző. A váltózárak gépjármű típusokra vannak kialakítva, ezért is fontos, hogy a járműtulajdonos vásárlás előtt kérje ki szakember véleményét, mégpedig olyan szakemberét, akinek nem csak az a fontos, hogy eladjon egy váltózárat, hanem az is, hogy az ügyfél is elégedett legyen. Mindenképpen érdemes megfogadni a tapasztalattal, és típusismerettel rendelkező szakember véleményét, hiszen ő nap, mint nap szembesül ezekkel a kérdésekkel, kételyekkel, az autótípushoz legjobban megfelelő váltózár kiválasztása elengedhetetlen a biztos védelemhez.

Valamennyi általam forgalmazott váltózár rendelkezik fúrás, savazás, fagyasztás elleni védelemmel. Megnyugtatásként, ha valami miatt ki kellene szerelni az Ön autójából az általam beszerelt váltózárat, akkor az kb. 3 órát venne igénybe úgy is, hogy megfelelő szerszámokkal rendelkezem, és nem pár másodpercet.

4. Autóvontatás kinyomott kuplunggal

Hogyan is kell ezt elképzelni? Az autótolvajok megérkeznek a kiszemelt autóhoz, feltörik, és utána elvontatják? Nem gondolnám, hogy amikor a gyorsaság számít, akkor ez egy életképes verzió. Viszont azt is tanácsolhatnám annak, aki ezt hihetőnek tartja, hogy vegyen egy kuplung zárat, és próbálja ki, hogy mennyire működőképes az ötlet.

5. A váltózár ellenére üresbe lehet tenni az autót

Ez a tervezőmérnökök álláspontja, valamilyen okból ezzel akarják eltántorítani az autótulajdonosokat a váltózár és motortérzár beszereltetésétől. De mi mindebből az igazság? Váltózárak, motortérzárak beszerelésével foglalkozó szakemberként el nem tudom képzelni, hogy a gyakorlatban ez hogyan valósítható meg. A váltózárnak pont az a lényege, hogy az autót R és P fokozatban úgy zárja le, hogy a sebességből ne lehessen kivenni. A váltózárak beszereléséhez ezért alkalmaznak szakítófejes csavart.

6. Automataváltónál hatékonyabb a védelem

A valóságot nem nélkülözi az állítás, de azért nem ennyire kézenfekvő. Ha pontosan akarunk fogalmazni, akkor azt kell mondanunk, hogy van olyan automataváltós autó, amelyiknél hatékonyabb a váltózár, ez pedig a hátsókerék meghajtású autó. Ezt a típust trélerre sem lehet felhúzni lezárt állapotban, mert tönkre megy a váltó, és úgy már sokat veszít az értékéből. A kereszt motoros, mint a VW Lupo is, akkor motortérzár is ajánlott, mert a bowden leakasztható. Automata és hosszmotoros típusoknál, mint amilyen az Audi, vagy a BMW ott az elektronikai egységek védelmét szolgálja a motortérzár.

7. Lecsiszolható UV gravír

Hogyan is képzelhető el ez a művelet? Az UV gravír lényege az, hogy a fém teljes vastagságába bemarja magát az anyag, így bármeddig csiszolhatják, mindig foszforeszkál a fém. Teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy az UV gravírt nem lehet lecsiszolni. Az üvegről való lecsiszolásnak sincs realitása, hiszen lecsiszolt üvegű autók feltűnés nélkül hogyan közlekednének? Annak a gyakorlati megvalósítása pedig lehetetlen, hogy kivágják az UV gravíros darabot az üvegből, és feltűnésmentesen gravírmentes darabbal pótolják.

Ide kattintva bővebb információt talál termékeinkről és árainkról.
Hívjon minket, segítünk!
+36 (30) 346-0444