lessphp fatal error: failed to parse passed in variable @bodyBackground: lessphp fatal error: failed to parse passed in variable @bodyBackground: Gyakori kérdések a váltózár beszereléssel kapcsolatban

Gyakori kérdések a váltózár beszereléssel kapcsolatban

K:

Váltózáras autó kinyomott kuplunggal el lehet-e vontatni?

V:

Az autót természetesen el lehet vontatni ha rükverc állapotban van a váltó és ki van nyomva a kuplung. Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a kuplung kinyomásával csak a motort és a váltót tesszük egymástól függetlenné. Attól még a hátrameneti fogaskerekek a váltó belsejében összekapcsolva maradnak. A váltóhoz pedig két féltengely kapcsolódik, melynek másik végén található a két kerék. Ha pedig elkezdik vontatni az autót miközben ki van nyomva a kuplung, akkor a két (illetve négy kerék, de csak az a kettő a lényeg amelyik a meghajtott) kerék elkezd forogni, így a két féltengely is elkezd forogni, amik belecsatlakoznak a váltóba. Ezek még a kuplung kinyomása ellenére is hátramenetben vannak összekapcsolva a fogaskerekek, amiket most a vontatással előre menetre próbálnak kényszeríteni. Tehát a két hátramenetben összekapcsolt (és szét nem választott) fogaskereket nem egészséges előremenetre kényszeríteni. Néhány váltó kibír 2 km vontatást, valamelyik viszont 100 méter után megadja magát. Ha a váltó feladja a harcot, akkor megáll, ha a váltó megáll, akkor a féltengely is, és azzal együtt a kerekek is.

K:

Lehet e háznál váltózárat szerelni?

V:

Természetesen, megfelelő szerszámokkal. A váltózárak már úgy vannak tervezve és legyártva, hogy teljesen autó-specifikusak (tehát kifejezetten egy-egy a típushoz jók). Teljesen mindegy, hol szerelik, műhelyben, garázsban, egy lakótelep parkolójában vagy egy strand bejáratánál. A lényeg, hogy egy szakember végezze és ne essen az eső. A megfelelő szerszám az ipari igénybevételre tervezett, márkás és minimum 18 voltos, akkumulátoros szerszámokat, illetve egy 12 volttal működő porszívó és lámpa. Ide értem még természetesen a különböző váltózár szereléshez szükséges célszerszámokat is, amik nem árammal működnek.

K:

Mennyi időt vesz igénybe a váltózár beszerelése?

V:

A váltózárak beszerelése sok mindentől függ:

  • mennyire ügyes a szerelő
  • mennyire bonyolult az autó felépítése
  • a váltózár megfelelő kiválasztása is fontos (mennyire van jól megtervezve az adott gépjárműhöz)
  • az ügyféltől is sok függ - sokszor a szerelést megelőző felvilágosítás, illetve a végén zajló autó átadása több időbe telik, mint maga a szerelés

K:

Mennyit ér a váltózár motortér-zár nélkül?

V:

Ezt nehéz pontosan megállapítani.

Példák:

  • ha a tolvaj profi és az autó ritka típus, akkor nem sokat
  • ha az autó, népautó és a tolvaj profi, akkor 50%, mert akkor csak azon múlik, hogy van e kedve 2 percet azzal eltölteni, hogy a motortérben leakassza a sebességváltó bowdent és rakjon a váltón direktbe egy pl. 3-as sebességet
  • ha az autó ritka (tehát így nagy valószínűséggel bonyolult alapból is ellopni) és a tolvaj amatőr, akkor 80%
  • ha az autó népautó és a tolvaj amatőr, akkor 60%, mert egy amatőr tolvaj szinte biztos, hogy nekiesik a motortérnek, de nem biztos, hogy sikerrel jár

Szóval, ha engem kérdeznek, nekem van az autómban, mert az a 30.000 forint a váltózár mellé szerintem kigazdálkodható és 90% a védelmem. A tréler ellen sajnos nincs védelem. Az a maradék 10%.

A motortér zár nem minden autóba nélkülözhetetlen (Pl: hosszmotoros vagy automata váltós. Zárhídon kívüli nyitószerkezetes). Egy szakember tud segíteni ebben a kérdésben. Telefonon feltétlen kérjék ki a véleményét, mielőtt beszereltetnék. Hátha nem is indokolt.

K:

A váltózár érinti e az autó garanciáját?

V:

Nem. Ha valamelyik autókereskedésben vagy szalonban ezt állítják, az csakis azért van, mert ők akarják beépíteni sokkal nagyobb haszonnal. És ez az állítás jogilag meg is támadható. Ha ilyet mond az értékesítő, akkor, meg kell kérni, hogy az állítását írja le egy papírra a nevével és az aláírásával ellátva. Nem fogja. Higgyék el. Ez az állítás egy abszurd félrevezetés. Ilyen utasítást csakis az autó gyártója adhat ki. Erre példa pedig nem volt soha.

K:

Kell e fúrni az autó kaszniját beszerelésnél?

V:

Az esetek 5%-ban kell csak fúrni a karosszériát. Viszont abban az esetben a korrózió védelem megtörténik. Nem kell félni a rozsdásodástól.

K:

Hol gyártják a váltózárakat?

V:

  • A Bear Lock váltózár lengyel,
  • a Construct váltózár cseh,
  • a Defend Lock váltózár cseh,
  • a Tytan-Dipol váltózár lengyel zárbetét, magyar gyártás és fejlesztés,
  • a Diamond Lock váltózár svájci zárbetét, magyar gyártás és fejlesztés.

K:

Hogyan kell váltózárat rendelni?

V:

A legjobb telefonon. Mindent el lehet intézni maximum 8 perc alatt. 8 perc alatt ki lehet vesézni mindent, ami a szakmához fűződik. A telefon jelenesetben a legjobb kommunikációs forma. Az ügyfél sok mindent le tud szűrni egy beszélgetésből. A szakember rátermettségét, hogy mennyire ismeri az adott típust, nyögdécsel vagy azonnal vágja a tutit, esetleg a hangjából és a kérdésekhez való hozzáállásából kiderülhet, hogy (bocsánat a kifejezésért) bunkó esetleg vagy szimpatikus. Segíthet a fentebb említett motortér zár kérdésekben.

Az e-mailt azok az emberek használják, akiket nem érdekel, hogy ki szereli az autóját, csak legyen meg. Vagy teljesen alárendelték magukat az úgynevezett cyber világnak és azt hiszik mindenki élvezi a levelezgetést. Akik lusták telefonálni vagy soknak tartják a maximum 8 perc költségét. Vagy akik 20 cégtől kérnek árajánlatot (őket sem érdekli, hogy mennyire hozzáértő a szakember), mintha milliókat kellene kifizetnie.

Szóval telefon. Mindenképp!

Ide kattintva bővebb információt talál termékeinkről és árainkról.
Hívjon minket, segítünk!
+36 (30) 346-0444